tips!

Nu ska jag sluta skriva om mitt liv, för sånt är fan bara tråkigt att läsa om serisöt..
Jag hatar att läsa bloggar som.. "Hej! idag vart jag och handlade korv på ica...." skit tråkigt!
Anledningen till varför jag skrev om min vardag nyss är för att mina vänner, syskon och släktingar bett mig göra det, så dem kan få veta vad som händer i mitt liv. Aja, nog talat om det.

Jag tänkte faktiskt ge några tips till dem som vill gå ner i vikt men är omotiverade:

1. Gå ner i vikt för att du själv vill det, inte för att någon annan vill det. Trivs du med dig själv som tjock, så var tjock!

2. Klaga inte på ditt utseende inför dina kompisar om du inte tänker göra något åt det. T.ex: "Oh, jag är så himla tjock och ful!" fem min senare går du in på ica och köper godis.. SLUTA MED DET!

3. Tänk att allt du äter måste du förbränna. Är du då lat och inte vill träna, ät mindre!

4. Skriv upp exalt ALLT du äter. Skaffa en dagbok där du skriver upp allt du äter, varje dag. Då äter du mindre redan första dagen, eftersom du gör dig själv så medveten om vad du stoppar i dig.

5. TRÄNA MERA! helt ärligt, det är viktigt att röra på sig, då kvittar det om man är tjock eller smal.. Har du en bra hälsa blir livet lättare! Det är viktigt att du tränar något du tycker är kul. Jag går på dans och det är skitroligt, samtidigt som det är skitjobbigt och bra träning.

6. Ät inte godis, kakor, chips osv.. Frukt är minst lika gott! Kanske är det lite dyrare men; Fet och billig eller smal och lite dyrare?

7. Ät rätt sorts fett t.ex. avocado, grädde, smör, fisk osv.. sallad och grönsaker är gott, enkelt och nyttigt!

8. Ät inget "vitt" alltså inte bröd, pasta, potatis osv..

Det vart väl vad jag kunde komma på just nu.
Jag tycker det är viktigast att bara skita i det onödiga t.ex kakor till kaffet eller en karamell när man blir bjuden. ÄT INGET SOM INTE GÖR DIG MÄTT ÄNDÅ!
Och träna när du får tillfälle, gå eller cykla till jobbet/skolan istället för att köra eller åka tåg/buss.

Puss Emma

Kommentarer
Postat av: Amanda Gunarrson

Mycket bra sagt emma :D, själv harj ag gått ner 24 kg med ugenfär samma motivation ;)

2009-12-07 @ 20:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0